The Quran is an immense treasure meant to guide us through darkness like the stars guide travelers of the desert..

Sunday, May 26, 2013

jatuh.bangun.bounce.rebound!

ya kekadang iman tu turun..merudum..ke tahap paling rendah.
ye kekadang iman tu naik..meninggi..ke tahap paling tinggi.

ye kekadang diri terasa kuat mujahadah melawan nafsu.
ye kekadang diri terasa lemah untuk menolak kehendak nafsu.

ye saya hanyut.jauh..tenggelam dengan noda hitam dosa yang gelap lagi menggelapkan.
tetapi..
mungkin..
cahaya iman masih bersinar.
setiap kali hendak tidur.saya reflect blk.
saya hidup lagi x esok?
ada peluang lagi ke untuk berubah?

tetapi..
besoknya saya ulang lagi kesalahan saya.
saya lemah.saya tertipu.
dengan nafsu dan syaitan yang selalu menampakkan indah benda2 yang langsung tidak indah pun hakikatnya

''[kebenaran itu bukan tidak ada buktinya)bahkan manusia(yg ingkar)sentiasa suka hendak meneruskan perbuatan kufur dan maksiat (sepanjang hayatnya sehingga ia tidak mengaku adanya hari kiamat] al qiyamah ayat 5..
{saya hafal surah ni dahulu,tapi sudah lupa..adakah sebab dosa?}

tetapi Allah itu maha pengampun maha penyayang.
saya yakin.sangat yakin.
''there is always space for improvement"

saya tekad.saya azam.
saya nak bangun balik.
yaAllah kuatkanlah hamba Mu ini.
untuk mujahadah di jalan Mu.

cukuplah mengejar cinta manusia
kejarlah cinta Allah
Allah tidak pernah mengecewakan org yang mencintainya





No comments:

Post a Comment