The Quran is an immense treasure meant to guide us through darkness like the stars guide travelers of the desert..

Friday, February 10, 2012

errors in life

tiap2 hari kot update blog sekarang..huhu..
xpe2..bila dah ada anak nanti(iALLAH kalau umur panjang).
anak boleh jenguk ibu dia punya blog..kalau rindu ibu dia
(kot2 ibu dia busy nnti.hee)

syukur, hari ni kali ke-2 usrah bersama ukhti2 'bulatan gembira kami'.
tadabbur Quran sesama.sangat2 best feeling itu.
selama ni baca Quran..tapi x menghayati.
sedangkan alQuran itu qalam Allah. :(
masa usrah tadi ada satu ayat yang membuatkan saya amat2 terasa bila ukhti2 bincang dan bagi contoh mengenai ayat tersebut.
"Maka apakah pantas orang yang dijadikan terasa indah perbuatan
buruknya,lalu mengaggap baik perbuatannya itu?" - Al-Fatir ayat 8 -

teringat kisah masa zaman jahil dulu.
ada orang ajak couple..
then saya sembahnyang istikharah.nak terima ke tak.
cara solat istikharah pon salah.(sepatutnya decide then istikharah and tawakal)
plus istikharah nk 'couple'.huhu.
couple pon Allah larang.pelik sangat nak buat dosa.tapi istikharah dulu.
mestilah syaitan tunjukkan saya terima jelah.couple jelah.
(saya nampak indah couple itu)


(tiada daya dan upaya melainkan dengan Allah bersama)

tiada upaya ku ya Allah untuk memahami kalam-MU tanpa ilham dan petunjuk dari-Mu.
semakin Allah bagi faham ayat-Nya dalam Al-Quran semakin banyak saya jumpa ERRORS dalam hidup saya :( .saya siyes.

-YaAllah janganlah Engkau biarkan hatiku layu lagi -

No comments:

Post a Comment