The Quran is an immense treasure meant to guide us through darkness like the stars guide travelers of the desert..

Thursday, February 16, 2012

prinsip

pada suatu masa.....

adik :mu ngn si dia mcm mana?
saya :putus dah..huhu
adik :bkpo?
saya :sebab ak xsey ggewe.
adik :KOYA!!
-pedas-
xxx :saya pon tak paham knp saya ditinggalkan..
saya:sebab saya tak mahu couple.hope faham.
-hati berat-
kawan:asal decide mcm tu?dia baik kot.kan meyesal.
saya :sebab rasa tak best.

usah peduli apa orang nak fikir..apa orang nak kata.
usah peduli dengan rayuan musuhmu(syaitan)
yang penting apa yang saya buat apa yang saya rasa itu adalah yang paling benar.
prinsip saya betul.

yaALLAH kurniakanlah daku keteguhan hati supaya aku tetap berpegang kepada kebenaran



Rasulullah saw telah bersabda yang bermaksud:

Orang yang pintar ialah orang yang menghitung dirinya
serta beramal untuk hari selepas kematian sementara orang yang lemah ialah
orang yang mengikut hawa nafsunya
serta berangan-angan terhadap Allah dengan angan-angan (yang banyak).
(Riwayat al-Tarmizi).

"Dan seperti itulah telah Kami adakan bagi tiap-tiap Nabi,
musuh dari orang-orang yang berdosa.
Dan cukuplah Rabbmu menjadi pemberi petunjuk dan penolong".
(Surah al-Furqan: ayat 31)

kekadang hati ni rasa fragile sangat.
kekadang hati ni rasa tak kuat untuk mujahadah melawan nafsu.
kekadang hati ini mahu saja kembali ke jalan lama.
ya Rabb lindungilah hambaMu ini yang masih lagi baru mengenal jalan Mu.


No comments:

Post a Comment