The Quran is an immense treasure meant to guide us through darkness like the stars guide travelers of the desert..

Saturday, July 28, 2012

ya Allah jgnlah Engkau palingkan hati kami..

saya rasa saya perlukan teman hidup
yang dapat mengukuhkan hubungan saya dgn Allah..
yang dapat mengukuhkan langkah kaki saya untuk menjalani jalan2 hidup yang Allah redha..
yang dapat membuatkan saya istiqamah untuk membaiki kelemahan diri dan membaiki amal ibadah yang serba kekurangan..
yang dapat membuatkan saya cintakan ilmu dan mengamalkan ilmu ygn dipelajari..
yang dapat mengingatkan saya sekiranya saya terleka atau lalai..
yang dapat mengingatkan saya untuk sentiasa bertaubat apabila melakukan dosa..
yang dapat menegur kesalahan saya dan tidak membiarkan saya membuka aurat didepan lelaki ajnabi walaupon abang ipar or adik ipar sendiri dan tidak membiarkan saya tergolong dari wanita neraka (naudzubillah)
yang dapat mengajak saya bersama-samanya untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik dari sebelumnya..
yang...yang..yang..

*exam lusa..tapi mood tetiba berubah bila tgk cerita perempuan neraka..
kisah hidup dimana lelaki menjadi dayus apabila terlalu memanjakan isteri sehingga isterinya tanpa rasa bersalah menderhakai suaminya (lelaki jugak menjadi dayus apabila membiarkan adik beradik perempuan tidak menjaga aurat dgn betul)
suami pulak macam pak pandir ikut je telunjuk isteri..lastly rumah tangga kacau bilau..anak jadi tah pape..perangai ikut mak..salah siapa?
salah suami la kot..tidak melengkapkan diri untuk jadi imam yang terbaik untuk isteri..
isteri pn salah gak kot..sebab tidak belajar untuk jadi isteri solehah..

No comments:

Post a Comment