The Quran is an immense treasure meant to guide us through darkness like the stars guide travelers of the desert..

Monday, March 5, 2012

cuti saya


Hari ini genap 6 hari saya bercuti..
siyes cuti sgguh2..cuti dari buku medic..cuti dari kelas..cuti dari solat dan quran(sbb *cuti*)
cuti..hurm..x tahu nak describe..memang cuti sungguh..
kawan2 ada yg travel ireland,spain,uk..etc..
saya dgn rakan2 yg agak tidak berkemampuan..plus ade jugak yang menabung nak beli keta,stay kt alex jelah menikmati cuaca yg agak tidak menentu..

kekadang angin sangat kuat smpaikan klu kami berjalan rasa cam nk terbang..
tp nasib baik berat badan tu agk berat..so x diterbangkan angin la..(klu
kurus keding tu mybe terbang kot)

sebab angin sangat kuat..ombak pon jadi besar hinggakan highway alex pon dilimpahi air laut
see kuatkan angin?

disebabkan saya tak tahu nak buat apa cuti2 nih..saya pun berazam nak habiskan buku Bukan medic saya sepanjang cuti ni..
dan sekarang i'm on my way untuk habeskan Buku biography Rasulullah S.A.W.
buku2 lain ada yang saya baru baca separuh..sebab rasa tertarik nak baca sirah Nabi sampai habis..
siyes bila kenal Nabi S.A.W kita..rasa mcm x cukup tahu sket2..
saya nak jatuh cinta dengan Nabi..saya nak hayati kehidupan baginda S.A.W..saya nak lakukan sunnah Baginda dengan penuh rasa cinta.

so inilah buku2 bukan medic saya yang saya nak habeskan before kelas start

Disamping baca buku..ada jugak la activity lain..
tengok video2 celebrate mercy(lesson from Prophet S.A.W married life)..pastu mcm2 video layan..hee
Kami ada jugak belajar masak2..:)

ini salah satu menu yang kami belajar.char koy(kelate:char kuew).tapi agak terlebih masak.sebab saya yang tukang goreng.huhu..
by the way yang tukang buat kawan saya.kalau nak harapkan saya mungkin x jadi char koy kot :p

ok lah blog..tata dulu..
saya nak smbung study buku bukan medic saya.

No comments:

Post a Comment