The Quran is an immense treasure meant to guide us through darkness like the stars guide travelers of the desert..

Sunday, March 25, 2012

sekali lagi.."Rahmat Allah"

poem made by me(poem la sangat):
when a sinner began to realize her sins which she has commited before..
she will see how stupid she was,she will see how far she has gone astray..
till one day Allah makes her realizes her sins,her heart was full of dirt..
then she began to see that ALLAH was always be merciful to her -subhanallah-
(this is what i felt though)

salam blog..
actually malam ni saya nak mengadu siket :(
sebab..sebab..sebab :(
tiap2 hari saya buat dosa :(
tiap2 hari hati saya buat dosa..:(
tiap2 hari saya pikir dosa saya yang silam :(
tiap kali solat bila saja sampai ayat,
"Ar-Rahmani Rahim"
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
hati saya..hati saya..hati saya..sebak..
yaAllah sesungguhnya besarnya rahmatMu..
dosa2 saya Allah sembunyikan..
sedangkan dia tahu hambaNya ini yang menghadapnya 5 wktu sehari semalam ini telah berbuat dosa padanya..
hati hambaNya ini penuh dengan kotoran..
anggota badan hambaNya ini telah berbuat dosa..
hambanya ini telah ingkar perintahNya..

"Pada hari itu, manusia diberitahu akan apa yang ia telah lakukan, dan apa yang ia telah tinggalkan.
Bahkan manusia itu, (anggotanya) menjadi saksi terhadap dirinya sendiri" (Al-Qiaamah 13-14)

tetapi engkau tetap mendengar permintaan kami YaAllah..
"Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
Tunjukilah kami jalan yang lurus"

Kami hambaMu yang seringkali lalai dan lupa yaALLAH
hanya kpdMu kami memohon pertolongan.
tunjukkanlah kami ke jalan yg Engkau redha yaALLAH

saya seringkali terpikir..
sekiranya Allah tidak membuatkan saya sedar akan dosa2 saya..
berkemungkinan saya masih hanyut dengan dosa2 saya :(

Poem;
True fear is not to shed tears when remembering Allah,
True fear is when you stop the sins that Allah has prohibited you from(by Allah's mercy)
for you may shed tears and continue sinning..
so true.isn't it?

HADITH:
The Prophet (sws) Saw a woman embracing her child and holding him to her bosom, Prophet (sws) asked the Sahabas do you think this mother will ever throw her child into the fire. Sahaba said no. Such will be Allah (swt) will be merciful to his servants for their repentance to Him. Allah is more happy to his servant when they ask for repentance then this women is to her child
so jangan sedeyh2 ok..
Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang..
tetaplah memohon keampunan dan kerahmatanNya..
Allah tak pernah jemu dengan doa yang sama setiap hari..

Saya :baiklah!berusaha!

untuk tinggalkan dosa itu perlukan mujahadah yang berterusan.saya siyes!

"Ya Muqollibalqulub thabbit qulubana 'ala diinika wa'ala to'atik"
(wahai yg membolak balikkan hati tetapkanlah hati kami di dalam kesetiaan pada agamamu dan ketaatan untuk menjalankan perintahmu)
Amiin..

No comments:

Post a Comment