The Quran is an immense treasure meant to guide us through darkness like the stars guide travelers of the desert..

Sunday, May 6, 2012

Mum..

A014

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya), dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu; dan (ingatlah), kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan) - Lukman 14 -


Usrah semalam kami tadabbur surah Lukman..

di kala saya tengah risaukan ibu saya di kampung..

ayat 14 ini membuatkan saya bertambah2 sedih,pilu..

saya tiada di sisi ibu saya di kala dia amat memerlukan saya..

"she's got acute ascending cholangitis"

dulu 8 minggu berada dekat unit hepatobiliary,

tiap2 hari tgk kes yang agak sama with the same complaints.

but the difference is that the things which occlude the biliary ducts whether it's cancer or stones or pancreatitis etc..

but i think my mom just having gallbladder stones or something which is benign..

it's not life threatening though,but being a daughter who is far away from her mother when she is in need of her is something i'm regret.

as soon as i wake up today,

the first thing come up in my mind "MOM are you okay?"


hanya doa yang akak kirimkan untuk ma

yaALLAH..ya Rabb kami,

semoga sakit ibuku menjadi kafarah dosanya,

semoga sakit ibuku menjadi salah satu wasilah untuk dia memiliki tempat yang tinggi di sisiMu,

semoga sakit ibuku menjadi pemberat mizan di akhirat kelak,

semoga sakit ibuku menjadikannya seorang hamba yang bersabar,

semoga sakit ibuku membuka pintu hatinya dan menambahkan keimanannya...

amiin..


dari anakmu yang jauh~

No comments:

Post a Comment